Marketing Manager – Bilingue anglais (H/F) – CDI – Paris – 38-42K

Île-de-France - ParisCDI

Entreprise

A l’écoute, réactive et bienveillante, l’équipe de Générationnel vous met dans les meilleures conditions pour décrocher votre futur poste !

Nous vous proposons des échanges totalement transparents et avançons à vos côtés sur des offres triées sur le volet. 

 

Marketing Manager – Bilingue Anglais (H/F)

 

Nous recherchons un Marketing Manager – Bilingue Anglais (H/F) en CDI pour un démarrage dès que possible. Située à Paris, notre société partenaire est une organisation à but non lucrative à destination des banques et assurances. 

Plus grande association interbancaire au monde et en plein développement stratégique, cette structure à forte croissance qui facilite la mise en réseau des décideurs. Elle fournit des informations de qualité afin d’aider les banques et les compagnies d’assurance à faire les bons choix pour piloter leur transformation. Plus de 3 300 enseignes dans 130 pays sont membres.

Poste

Quelles seront vos responsabilités au sein de l’équipe marketing :

  • Contributing to the development of the brand and the annual marketing plan
  • Acting as a team leader for the Marketing team 
  • Collaborating with Teams (such as Content and Distribution) and Partners to develop briefs for campaigns
  • Based on insights and information gained, developing impactful and innovative marketing plans for Services, Events, and Awards including KPI setting
  • Managing and executing marketing campaigns that create visibility, engagement, and generate leads. This includes:
  • Supporting events, awards, and services with campaign management that include digital marketing action plans and timelines, email campaigns, social media, and landing page development
  • Developing the messaging and storylines for events, webinars, and other occasions
  • Ensuring each campaign is well planned and delivered on time
  • Putting together creative campaigns, initiatives, and content to engage with members, prospects, and the industry through digital marketing and social media
  • Analyzing campaigns and recommending how we can improve performance going forward and actioning the requirements
  • Being responsible for social media marketing, developing an ongoing scheduling plan with relevant content in line with the marketing strategy. Track and optimize for continuous improvement.

Les prochaines étapes : 

  • Un entretien avec Générationnel 
  • Un entretien avec votre future Manager 
  • Un entretien avec la Direction 

Profil

Vous êtes la personne qu’il nous faut si vous avez : 

  • 4+ years experience in B2B and B2C digital marketing campaigns and social media marketing (LinkedIn, Twitter, YouTube, etc.)
  • Excellent written communication skills, copywriting
  • Creative problem-solving skills
  • Collaborative spirit
  • Ability to work to targets & deadlines
  • Self-motivated with a proactive approach
  • Comfortable with multitasking in a deadline-driven environment
  • Competent in presenting briefs and work to senior managers
  • Experience in tracking, measurement, and analytics of digital marketing content performance
  • Good proficiency in English (C1)

Tech skills : 

  • MS Office (Word, Excel, ppt, …)
  • Familiarity with major social media platforms (LinkedIn, Twitter, YouTube, etc.)
  • CMS /CRM (HubSpot) experience – an advantage
  • Graphic skills (Photoshop, Illustrator, InDesign), video-editing skills – an advantage

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