Entreprise
A l’écoute, réactive et bienveillante, l’équipe de Générationnel vous met dans les meilleures conditions pour décrocher votre futur poste !
Nous vous proposons des échanges totalement transparents et avançons à vos côtés sur des offres triées sur le volet.
Marketing Manager – Bilingue Anglais (H/F)
Nous recherchons un Marketing Manager – Bilingue Anglais (H/F) en CDI pour un démarrage dès que possible. Située à Paris, notre société partenaire est une organisation à but non lucrative à destination des banques et assurances.
Plus grande association interbancaire au monde et en plein développement stratégique, cette structure à forte croissance qui facilite la mise en réseau des décideurs. Elle fournit des informations de qualité afin d’aider les banques et les compagnies d’assurance à faire les bons choix pour piloter leur transformation. Plus de 3 300 enseignes dans 130 pays sont membres.
Poste
Quelles seront vos responsabilités au sein de l’équipe marketing :
- Contributing to the development of the brand and the annual marketing plan
- Acting as a team leader for the Marketing team
- Collaborating with Teams (such as Content and Distribution) and Partners to develop briefs for campaigns
- Based on insights and information gained, developing impactful and innovative marketing plans for Services, Events, and Awards including KPI setting
- Managing and executing marketing campaigns that create visibility, engagement, and generate leads. This includes:
- Supporting events, awards, and services with campaign management that include digital marketing action plans and timelines, email campaigns, social media, and landing page development
- Developing the messaging and storylines for events, webinars, and other occasions
- Ensuring each campaign is well planned and delivered on time
- Putting together creative campaigns, initiatives, and content to engage with members, prospects, and the industry through digital marketing and social media
- Analyzing campaigns and recommending how we can improve performance going forward and actioning the requirements
- Being responsible for social media marketing, developing an ongoing scheduling plan with relevant content in line with the marketing strategy. Track and optimize for continuous improvement.
Les prochaines étapes :
- Un entretien avec Générationnel
- Un entretien avec votre future Manager
- Un entretien avec la Direction
Profil
Vous êtes la personne qu’il nous faut si vous avez :
- 4+ years experience in B2B and B2C digital marketing campaigns and social media marketing (LinkedIn, Twitter, YouTube, etc.)
- Excellent written communication skills, copywriting
- Creative problem-solving skills
- Collaborative spirit
- Ability to work to targets & deadlines
- Self-motivated with a proactive approach
- Comfortable with multitasking in a deadline-driven environment
- Competent in presenting briefs and work to senior managers
- Experience in tracking, measurement, and analytics of digital marketing content performance
- Good proficiency in English (C1)
Tech skills :
- MS Office (Word, Excel, ppt, …)
- Familiarity with major social media platforms (LinkedIn, Twitter, YouTube, etc.)
- CMS /CRM (HubSpot) experience – an advantage
- Graphic skills (Photoshop, Illustrator, InDesign), video-editing skills – an advantage